Autor |
Wiadomo¶æ |
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
Podstawy Jogi Snu |
|
"W dzieñ powinna¶ æwiczyæ siê w postrzeganiu wszystkiego jako snu. Oznacza to spoczywanie w zrelaksowany i naturalny sposób, nie poprawiaj±c niczego co siê pojawia. Pozostaw swoje do¶wiadczenia spontanicznie wolne i otwarte. Spoczywaj z rozleg³± ¶wiadomo¶ci± i bez dualistycznych zwi±zañ. Wieczorem powinna¶ przyj±æ uwa¿no¶æ za ¶cie¿kê. Oznacza to zwiêkszenie ¶wiadomo¶ci u schy³ku dnia oraz czujne i przebudzone spoczywanie, nie pozwalaj±c sobie na popadniêcie w ospa³o¶æ czy odrêtwienie. O pó³nocy zmieszaj stan g³êbokiego snu z Dharmat± i ¶pij w stanie bez my¶li. Zastosuj siln± determinacjê my¶l±c "Rozpoznam ,¿e moje sny s± snami". Dziêki temu bêdziesz mog³a zapamiêtaæ Dharmatê podczas ¶nienia i uwolnisz siê od przebudzenia i koszmarów. Rano powinna¶ przyj±æ Dharmatê za ¶cie¿kê. Oznacza to, ¿e kiedy budzisz siê ze snu i twoje cia³o odczuwa wygodê, przywo³aj pamiêæ Dharmaty i praktykuj tê samoistn± uwa¿no¶æ bez dualistycznego zwi±zania, medytowania czy ospa³o¶ci. Nie b±d¼ leniwa ani senna, ale praktykuj z otwart± czujno¶ci±, utrzymuj±c w³a¶ciw± dyscyplinê.
\Kryszta³owa Girlanda Bezb³êdnej Praktyki - Terma\
Przechodz±c do techniki jest parê æwiczeñ które powinni¶cie siê nauczyæ, pierwsze z nich nazywa siê zmian± ¶ladów karmicznych.
Polega ono na tym, ¿e na jawie wyobra¿amy sobie, ¿e to jest sen i mówimy do siebie, "to jest sen".
Chodzi o to aby¶my tego wewnêtrznie do¶wiadczyli poprzez nasz± percepcjê, poczuli to wewnêtrznie. Stworzyli sobie tak± rozlu¼nion± zrelaksowan± postawê wewnêtrzn±.
Aby¶my jakby na chwilê zdystansowali siê do tego co jest na zewn±trz, rozlu¼niaj±c nasze uwarunkowania zewnêtrzne w stosunku do sytuacji w której siê znajdujemy i przez te kilka minut odczuli tê wolno¶æ, tak jak we ¶nie w którym u¶wiadamiamy sobie, ¿e ¶nimy.
Utrzymuj±c tê wewnêtrzn± postawê powtarzamy sobie "to jest sen" , w ten sposób praktykuj±c na jawie rozlu¼niamy nasze uwarunkowania karmiczne.
Postrzeganie wszystkiego jako snu. Patrzenie na wszystko co postrzegamy poprzez nasze zmys³y jako na sen, rozpoznawanie ¿e wszystkie te do¶wiadczenia maj± naturê snu. Np. kiedy widzê drzewo my¶lê o nim "ono jest snem", wszystko cokolwiek postrzegacie traktujecie jako sen, mówicie sobie: "To jest snem" - to jest pierwsze æwiczenie.
Je¶li patrzymy na co¶ jako na jawê – co¶ realnego mo¿e to stwarzaæ napiêcia, kiedy popatrzymy na to jako na co¶ nierealnego, co¶ co jest snem te negatywne emocje i zwi±zane z nimi napiêcia mo¿emy rozlu¼niæ. Np. kiedy spotykamy kogo¶ kogo nie lubimy, mo¿emy siê zdenerwowaæ, ale je¶li pomy¶limy o tym jako o ¶nie to zdystansujemy siê do tego i nie musimy siê denerwowaæ bo to tylko sen;-)
Kolejna praktyka, polega na tym, ¿e rozpoznajemy, i¿ jakie¶ zjawisko jest snem, ale w momencie, kiedy na nie reagujemy. W momencie kiedy pojawia siê w nas silniejsza reakcja ni¿ zwykle np. czego¶ siê przestraszymy postrzegamy to - boje siê, ale ten lêk jest snem. Co¶ nam siê bardzo spodoba stwierdzamy to nam siê podoba, ale to te¿ jest snem - wszystkie nasze reakcje, wszystkie rzeczy, które wzbudzaj± w nas jakie¶ reakcje emocjonalne s± wysoce prawdopodobne, ¿e wywo³aj± nasze sny, pojawi± siê w naszych snach dlatego zwracaj±c na nie uwagê. Rozpoznawanie ich jako snów pomaga nam siê rozlu¼niæ a pó¼niej rozpoznaæ w czasie snu, ¿e ¶nimy. To jest bardzo proste.
Aby to wyja¶niæ jeszcze bardziej w pierwszej praktyce, wszystko co widzê rozpoznajê jako sen - my¶lê, ¿e to jest sen. W drugim æwiczeniu chodzi o to, ¿e wszystko na co w jaki¶ sposób reagujê emocjonalnie, zwracam na to szczególn± uwagê i rozpoznajê jako sen.
Trzecie æwiczenie polega na tym, ¿e wieczorem zanim za¶niemy dokonujemy przegl±du ca³ego naszego dnia, podsumowujemy swoje do¶wiadczenia przypominamy sobie np. poranek by³ ¶wietny, pó¼niej ko³o jedenastej mia³em naprawdê fajne spotkanie a ko³o trzeciej natkn±³em siê na tê naprawdê nieprzyjemn± osobê i by³o niezbyt fajnie, ale w sumie ca³y dzieñ spêdzi³em tak i tak i by³ on dobrym dniem. Te wszystkie do¶wiadczenia dobre i z³e s± w porz±dku poniewa¿ one wszystkie s± snem.
Chodzi o to, aby przed za¶niêciem zgodziæ siê ¶wiadomie na te wszystkie rzeczy, na które zazwyczaj nie zgadzamy siê pod¶wiadomie - ¿eby rozpoznaæ te rzeczy jako pozytywne nawet je¶li uwa¿amy gdzie¶ tam, ¿e nie by³y w porz±dku. Chodzi o to aby zasypiaæ w dobrym nastroju nie obci±¿onym jakimis przykrymi do¶wiadczeniami, problemami, aby nie wnosiæ ich do snu.
Np. idziecie ulica widzicie jaka¶ osobê i my¶licie hmm ona naprawdê jest dziwna. Idziecie i my¶licie, ale dziwak i to wszystko - poszli¶cie dalej. Nigdy nie zastanowili¶cie siê dlaczego tak uwa¿acie co to dla was znaczy, ¿e ta osoba jest dziwna - porostu pojawi³a siê w was ta my¶l zosta³ odci¶niêty ten ¶lad i poszli¶cie dalej. W nocy przypomnicie sobie "o ta osoba by³a dziwna”, ale na ¶wiecie jest tyle dziwnych ludzi ta nie by³a a¿ tak dziwna to by³o w porz±dku, „by³o jak sen". W ten sposób przepracowujecie tê my¶l i w koñcu dochodzicie do stwierdzenia, ze to by³o w porz±dku tak aby¶cie nie zasnêli z jakimi¶ nieprzyjemnymi nie fajnymi my¶lami na tym polega æwiczenie nr 3.
Lepiej tê praktykê robiæ wtedy, kiedy wasze cia³o jest zmêczone, kiedy gdzie¶ wypoczywacie, wtedy ³atwiej mo¿ecie do¶wiadczaæ odczuwaæ to wszystko jako sen.
Jest wtedy mniej w was konceptualnej aktywno¶ci, mniej oceny, jeste¶cie bardziej ukorzenieni, mo¿e ju¿ troszeczkê ¶pi±cy to te¿ jest dobrze.
Kiedy wykonujecie jogê snu to jest to taki specjalny wyj±tkowy stan, który wspiera wasz± praktykê snu taka lekka senno¶æ, wtedy mo¿ecie powiedzieæ sobie, ze to jest sen i postrzegaæ to jako sen. Patrzycie na rzeczy i odczuwacie je wszystkie jako sen, ale jeste¶cie ¶wiadomi, jeste¶cie uwa¿ni. Wasza ¶wiadomo¶æ i uwa¿no¶æ utrzymuje siê w stanie podobnym do snu. Czy to jest jasne?
Staracie siê wp³yn±æ na te stany umys³u aby byæ bardziej ¶wiadomymi w tych stanach senno¶ci umys³u. Kiedy bêdziecie wykonywaæ tê praktykê i rozpoznawaæ wszystko jako sen i je¿eli wtedy wam siê zdarzy jaka¶ ma³a drzemka to jest to w porz±dku. To jest ten moment w którym budujecie zwi±zek. To jest jeden moment praktykowania.
Id¼ spaæ nie bior±c ze sob± wszystkich spraw, problemów jakie mia³e¶ w ci±gu dnia czy tych du¿ych czy tych mniejszych.
Oczy¶ciæ i zasn±æ w sposób zrelaksowany, je¶li to zrobicie zmienicie jako¶æ swojego snu, bêdziecie mieli spokojne sny, wypoczniecie w tych snach, obudzicie siê z jasno¶ci± i dobrym samopoczuciem rano. Zaczniecie czysto z rado¶ci± dzieñ i wprowadzicie j± w dzia³anie w waszym dzia³aniu bêdzie siê przejawia³a ta czysto¶æ i rado¶æ wiêc wyda ona bardziej pozytywne owoce, bêdzie bardziej twórcza i sprawi to, ¿e bêdziecie bardziej szczê¶liwi. Wtedy mo¿ecie wzbudziæ rado¶æ przez dzia³anie i znów wnie¶æ to w sen, a je¶li wam siê nie udaje wiêc znów spróbujcie przed snem a¿ wam siê to uda. Kiedy uda wam siê wprowadziæ taki cykl w swoje ¿ycie to bardzo du¿o zmieni to na lepsze. Taka jest moja rada.(...).
Po prostu id¼cie spaæ z czystym umys³em kiedy to wam siê uda to potem porozmawiamy dalej.
Zanim pójdziecie spaæ przyjrzyjcie siê swemu cia³u, oddechowi i kiedy co¶ odkryjecie u¿yjcie ruchu oddechu, przekierujcie uwagê. (...)
Rozpoznajcie przed za¶niêciem co dzieje siê w waszym ciele mowie i umy¶le i oczy¶æcie to przed za¶niêciem w celu rozwiniêcia przejrzystego snu, radosnego przebudzenia i dobrego dnia.
Zdajemy sobie sprawê z tego, ¿e mamy cia³o, ¿e mamy oddech i mamy nasz umys³ i nasze ¿ycie spêdzamy poprzez te trzy aspekty. Przez te trzy aspekty gromadzimy wiele napiêæ, blokad wiêc kiedy idziemy spaæ, ci którzy nie maj± snów zapadaj± w sen ignorancji, maj± nadmiar wyczerpania, brak im przejrzysto¶ci, to odzwierciedla co siê dzieje w ich ¿yciu. W ich ¿yciu brak przejrzysto¶ci. S± inni ludzie u których natychmiast kiedy zasypiaj± ¶ni± im siê koszmary. Samsaryczne aktywno¶ci z ca³ego dnia s± w nas tak silne, ¿e tylko w momencie kiedy zasypiamy z pe³n± si³± pojawiaj± siê w umy¶le i tworz± ró¿ne sny w których brak przejrzysto¶ci a tak¿e sny w których brak jednego w±tku, które s± pe³ne pomieszania s± to z³e sny w których nie ma ¶wiadomo¶ci a kiedy siê budzimy czujemy siê po takich snach wyczerpani, czujemy siê niezbyt szczê¶liwi, przygnêbieni, ca³a idea praktyki jogi snu i ¶nienia polega na zmianie tych wzorców, staramy siê stworzyæ warunki, przyczyny, w naszym codziennym zachowaniu poniewa¿ to nasze codzienne zachowanie tworzy przyczyny które pojawiaj± siê w nocy w czasie naszego snu i ¶nienia.
Na 10-15min przed pój¶ciem spaæ, próbujemy wzbudziæ w umy¶le tak± intencjê, lub przygotowaæ umys³ w ten sposób przez delikatne mówienie: „Obym mia³ ¶wiadomy sen, obym mia³ sen w którym dokona siê jakie¶ przekszta³cenie.”
Zanim po³o¿ycie siê spaæ mo¿ecie usi±¶æ gdzie¶ na zewn±trz rozlu¼niæ siê otworzyæ zmys³y i stworzyæ tak± senn± atmosferê tak jakby¶cie w tej chwili w³a¶nie ¶wiadomie ¶nili. Mo¿ecie rozejrzeæ siê popatrzeæ na wszystko i pomy¶leæ to jest sen. Zapomnijcie o innych praktykach usi±d¼cie gdzie¶ rozlu¼nieni rozpoznajcie wszystko jako sen, chwile tak posied¼cie rozwijaj±c to do¶wiadczenie po czym wykonajcie praktykê Guru Yogi i po³ó¿cie siê spaæ
Kiedy jeszcze jeste¶my ¶wiadomi to wzbudzamy jak±¶ pozytywn± jako¶æ np. spokój, wspó³czucie itp. i utrzymujemy jej do¶wiadczenie. Kiedy zasypiamy to staramy siê utrzymaæ do¶wiadczenie tej jako¶ci, nasz zwi±zek z ni± staje siê coraz bardziej subtelny, ale nie tracimy go. Jeste¶my na coraz g³êbszym poziomie, utrzymujemy tê jako¶æ i wnosimy j± do snu.
W pierwszej czê¶ci praktyki powinni¶my przygotowaæ siê do tego poprzez wyra¿enie woli, ¿eby tego dokonaæ, powinni¶my siê pomodliæ o to i powinni¶my æwiczyæ. To jest istota Jogi Snów. Istnieje wiele praktyk, przygotowuj±cych do Jogi Snu, które maj± nam w tym pomóc.
Przed za¶niêciem najwa¿niejsze jest, aby¶my obserwowali nasze emocje, my¶li, odczucia.
Aby¶my u¶wiadomili sobie nasze my¶li, emocje odczucia i spróbowali nastawiæ siê pozytywnie. Aby¶my oczy¶cili nasze my¶li, emocje i odczucia i zasypiali z pozytywnym nastawieniem to znacznie poprawi jako¶æ naszego snu. Nasze my¶li odczucia przed za¶niêciem to bardzo wa¿ne.
Sen samsaryczny to sen z dualistycznym stanem umys³u, dyskomfort na skutek tego stanu umys³u, pojawia siê on na skutek chwytania. Gniew jest samasar± dzia³anie wynikaj±ce z gniewu, osoba do¶wiadczaj±ca gniewu wiêc jest to ka¿dy sen zwi±zany z emocjami – zazwyczaj nie jest dostêpny inny rodzaj ¶nienia. ¦nimy o ludziach, o lêkach, przywi±zaniach itp. Jedne s± nieprzyjemne inne bardziej przyjemne, ale s± to snu samsaryczne. Jest on rezultatem wyczerpania cia³a, my¶lenia, emocji i dzia³añ wynikaj±cych z emocji.
// Na podstawie wyk³adów Tenzina
Post zosta³ pochwalony 2 razy
|
|
Sob 21:59, 23 Kwi 2011 |
|
|
|
|
Pikarotta
Do³±czy³: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: z nienacka (Bydgoszcz) P³eæ: Kobieta
|
|
|
|
Spoko, podoba mi siê. W wielkiej pigu³ce. Tylko nie rozumiem jednej rzeczy:
(Je¶li patrzymy na co¶ jako na jawê – co¶ realnego mo¿e to stwarzaæ napiêcia, kiedy popatrzymy na to jako na co¶ nierealnego, co¶ co jest snem te negatywne emocje i zwi±zane z nimi napiêcia mo¿emy rozlu¼niæ. Np. kiedy spotykamy kogo¶ kogo nie lubimy, mo¿emy siê zdenerwowaæ, ale je¶li pomy¶limy o tym jako o ¶nie to zdystansujemy siê do tego i nie musimy siê denerwowaæ bo to tylko sen;-) )
Ja tak nie mam, chodzi mi konkretnie o ludzi. Nie mam tak(albo mi siê wydaje), ¿e kogo¶ lubiê albo nie. Mam natomiast tak, ¿e nie akceptujê (nie lubiê) pewnych zachowañ, które s± krzywdz±ce, dla tej lub innej osoby. Nie mam te¿ tak, ¿e uwa¿am kogo¶ za dziwnego. Wiele rzeczy natomiast mnie ciekawi, jest to zazwyczaj dla mnie ciekawe.
Ale jednak sens tego ³apiê. U cioci na imieninach , przydatne hehe
Wprowadzaj±c to dzi¶ mia³am dwie sytuacje, w których jeszcze wczoraj zareagowa³abym inaczej. Z wiêkszym napiêciem stara³abym siê postawiæ na swoim ale z³apa³am dystans i roz¶mieszy³o mnie to tylko. Wiadomo rodzinne spotkanie, ka¿dy ma jakie¶ swoje racje i takie tam.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pikarotta dnia Nie 19:45, 24 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Nie 15:39, 24 Lip 2011 |
|
|
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Wed³ug mnie nie ma to tu znaczenia co do sytuacji, bo wystarcz± same wyobra¿ania na temat czego¶. W ci±gu dnia mamy setki, albo tysi±ce okazji ¿eby uwik³aæ siê w co¶ i stworzyæ przyczynê karmicznego snu i tu nie musi byæ kontakt z obiektem fizycznym czy osob±, mo¿e byæ skojarzenie itp i najczê¶ciej tak jest.
Generalnie ta technika jest ¶wietna, ale wed³ug mnie podstaw± jest medytacja bo bez tego raczej siê pogubimy i efektów spektakularnych nie bêdzie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 21:44, 24 Lip 2011 |
|
|
Pikarotta
Do³±czy³: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: z nienacka (Bydgoszcz) P³eæ: Kobieta
|
|
|
|
| | Wed³ug mnie nie ma to tu znaczenia co do sytuacji, bo wystarcz± same wyobra¿ania na temat czego¶. W ci±gu dnia mamy setki, albo tysi±ce okazji ¿eby uwik³aæ siê w co¶ i stworzyæ przyczynê karmicznego snu i tu nie musi byæ kontakt z obiektem fizycznym czy osob±, mo¿e byæ skojarzenie itp i najczê¶ciej tak jest.
Generalnie ta technika jest ¶wietna, ale wed³ug mnie podstaw± jest medytacja bo bez tego raczej siê pogubimy i efektów spektakularnych nie bêdzie. |
A dla mnie ma akurat znaczenie to co ja zaobserwowa³am. Nie wynajdê od razu setek albo tysiêcy sytuacji w ci±gu jednego dnia. Pozwolisz, ¿e bêdê pracowa³a swoim tempem i obserwowa³a to co ma dla mnie jakie¶ znaczenie.
Nie rozumiem, sytuacje nie maj± znaczenia, a wyobra¿enia maj±. No w³a¶nie pokaza³am, ¿e rozprawi³am siê z tym na poziomie moich wyobra¿eñ na temat danej sytuacji.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:02, 24 Lip 2011 |
|
|
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Wed³ug mnie, w tym przypadku to nie ma znaczenia.
Tu mniejsze znaczenia odgrywa tre¶æ do¶wiadczenia czy jego przyczyna, a wiêksze nasza reakcja na nie. W tych technikach chodzi o dystans do emocji, tre¶ci do¶wiadczenia, o nie produkowanie karmy.
Uwa¿am te¿, ¿e tych sytuacji nie musisz wynajdowaæ, bo one po prostu s±, ka¿dy z nas wik³a siê setki/tysi±ce razy w ci±gu dnia, kwestia co z tym zrobimy.
Pamiêtaj, ¿e za³o¿enie tu s± takie- wizja jest umys³em, umys³ jest pusty i z tego poziomu nale¿y patrzeæ na te techniki.
P.S
Wed³ug mnie, co do lubienia/nie lubienia ludzi itp. to zazwyczaj jest tak, ¿e samo zobaczenie czy wyobra¿enie danej osoby odpala okre¶lone nawykowe emocje (karma, kotwice) i czêsto dane zachowania przez nie filtrujemy, oczywi¶cie najczê¶ciej dzieje siê to pod¶wiadomie. Na poziomie umys³u wygl±da to tak ¿e kiedy pojawia siê w nim np. jakie¶ wyobra¿enie czy my¶l to automatycznie chwytamy siê tego i pojawia siê reakcja. W tych technikach chodzi o spojrzenie z innej perspektywy i przez to uwolnienie siê od tego, oczyszczenie wizji. Czyli np widzisz osobê, pojawiaj± siê nawykowo emocje to dystansujesz siê do tego i rozpuszczasz to. Tyle ¿e w taki sposób reagujemy, chwytamy siê praktycznie przez wiêkszo¶æ czasu, bardzo du¿o i czêsto.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Nie 22:39, 24 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Nie 22:26, 24 Lip 2011 |
|
|
Pikarotta
Do³±czy³: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: z nienacka (Bydgoszcz) P³eæ: Kobieta
|
|
|
|
| | Wed³ug mnie, w tym przypadku to nie ma znaczenia.
Tu mniejsze znaczenia odgrywa tre¶æ do¶wiadczenia czy jego przyczyna, a wiêksze nasza reakcja na nie. |
A co ja niby napisa³am?:
Wprowadzaj±c to dzi¶ mia³am dwie sytuacje, w których jeszcze wczoraj zareagowa³abym inaczej.
Andrewek napisa³:
P.S
Wed³ug mnie, co do lubienia/nie lubienia ludzi itp. to zazwyczaj jest tak, ¿e samo zobaczenie czy wyobra¿enie danej osoby odpala okre¶lone nawykowe emocje (karma, kotwice) i czêsto dane zachowania przez nie filtrujemy, oczywi¶cie najczê¶ciej dzieje siê to pod¶wiadomie. Na poziomie umys³u wygl±da to tak ¿e kiedy pojawia siê w nim np. jakie¶ wyobra¿enie czy my¶l to automatycznie chwytamy siê tego i pojawia siê reakcja. W tych technikach chodzi o spojrzenie z innej perspektywy i przez to uwolnienie siê od tego, oczyszczenie wizji. Czyli np widzisz osobê, pojawiaj± siê nawykowo emocje to dystansujesz siê do tego i rozpuszczasz to. Tyle ¿e w taki sposób reagujemy, chwytamy siê praktycznie przez wiêkszo¶æ czasu, bardzo du¿o i czêsto.
Dok³adnie takie mia³am podej¶cie: nawet roz¶mieszy³o mnie to, ¿e najpierw stwierdzi³am i¿ nie jestem taka, ¿e nie lubiê pewnych ludzi ale kiedy dowiedzia³am siê kto dzi¶ bêdzie na imprezie, to poczu³am jak odpala mi negatywne emocje. Po czym przypomnia³am sobie <to jest sen> i z³apa³am inne nastawienie. I choæ ta osoba i tak zachowywa³a siê w taki sposób, ¿e dra¿ni³a wszystkich to mia³am do tego wiêkszy dystans ni¿ zwykle
P.S.
Rozumiem te¿, ¿e w tej technice nie chodzi o to aby zmieniaæ sobie warunki z nieprzyjemnych na przyjemne ale ¿eby wyj¶æ poza uwarunkowania dlatego w³a¶nie j± wybra³am.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pikarotta dnia Pon 12:46, 25 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 4 razy
|
|
Nie 22:33, 24 Lip 2011 |
|
|
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Ogólnie mówi siê o 4 praktykach wstêpnych- pierwsza z nich jest bardzo wa¿na poniewa¿ od niej zale¿y jak bêdziemy dzia³aæ za dnia- rozwijanie radosnego wysi³ku- przypominamy sobie sny i postanawiamy praktykowaæ za dnia. To postanowienie jest bardzo wa¿ne poniewa¿ ukierunkowywuje pod¶wiadomo¶æ, uwagê na praktykowanie tego. Osobi¶cie mogê powiedzieæ ¿e czêsto jest to kluczowe.
Dalej "w³a¶ciwe" postrzeganie jako snu- albo zanim powstanie reakcja na do¶wiadczenia, albo gdy ju¿ karma siê posypa³a to rozpuszczamy- to nastêpne dwie praktyki. Wtedy uwalniamy, dystansujemy siê, rozpuszczamy. Co tam potrafimy.
I trzecia kiedy czy¶cimy pozosta³o¶ci za dnia wieczorem.
Idealnie jest wtedy kiedy przez wiêkszo¶æ dnia utrzymamy czyst± wizjê i tylko czy¶cimy pozosta³o¶ci wieczorem, jednak nie jest to ³atwe i bez ugruntowania w szine nie ma o czym gadaæ, dlatego polecam od tego zacz±æ.
W tych technikach, szczególnie na pocz±tku w³a¶nie bardziej przekszta³ca siê nieprzyjemne na przyjemne. Lepiej byæ uwarunkowanym pozytywnie ni¿ negatywnie i od tego najczê¶ciej siê zaczyna. Bardzo trudno jest wyj¶æ poza uwarunkowanie od tak, poniewa¿ nawyki s± bardzo silne i dlatego u¿ywa siê wielu uwarunkowanych metod.
Przy tych technikach (jak i innych) polecam uwa¿aæ, poniewa¿ istnieje szansa ¿e siê pogubimy . Uwa¿am, ¿e aby to mia³o sens i aby te techniki mia³y dokonaæ jakiej¶ silnej zmiany osobowo¶ci bardzo dobrze mieæ pewne do¶wiadczenia w medytacji, a najlepiej znajomo¶æ tantry/dzogczen (nie mówi±c ju¿ o praktykach wstêpnych- nyndro- osobi¶cie widzê po sobie braki). Umys³ bardzo czêsto miota nas w skrajno¶ci w skrajno¶æ i ³atwo pogubiæ siê a tre¶ciach umys³u my¶l±c ¿e wychodzimy poza i straciæ kilka miesiêcy/lat na rozwijanie pomieszania.
Post zosta³ pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Pon 13:20, 25 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Pon 13:13, 25 Lip 2011 |
|
|
Pikarotta
Do³±czy³: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: z nienacka (Bydgoszcz) P³eæ: Kobieta
|
|
|
|
Oooo, ile w tym troski. Dziêkujê, to mi³e
Moi drodzy trzymajcie za mnie kciuki, je¶li rozpoznacie u mnie pierwsze oznaki szaleñstwa to proszê mi od razu mówiæ
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Pon 14:18, 25 Lip 2011 |
|
|
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Mówiê z w³asnego do¶wiadczenia.
To s± silne praktyki, daj±ce silne efekty.
Wydaje mi siê, ¿e zazwyczaj albo kto¶ siê za to zabiera i po kilku tygodniach/miesi±cach odpuszcza i efekty s± s³abe, albo kto¶ siê zabiera na powa¿nie i ma zajêcie na kilka/kilkana¶cie/kilkadziesi±t lat. To jest ¶cie¿ka, która siê idzie ca³e ¿ycie, warto siê dobrze przygotowaæ
Tak u siebie widzê, ¿e sam nie jestem dobrze przygotowany Wiêc polecam po prostu uwa¿aæ.
P.S
btw, w dalszej czê¶ci ksi±¿ki Tenzina opisuje on fajne krótkie praktyki, jedna z nich polega na utrzymywaniu uwagi na ciele przez ca³y dzieñ. Polecam.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrewek dnia Pon 20:08, 25 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Pon 20:06, 25 Lip 2011 |
|
|
Pikarotta
Do³±czy³: 14 Gru 2010
Posty: 197
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: z nienacka (Bydgoszcz) P³eæ: Kobieta
|
|
|
|
Dobrze jest kiedy kto¶ uczy siê na b³êdach, jeszcze lepiej kiedy uczy siê na czyi¶ b³êdach. A najlepiej kiedy pobiera sprawdzone nauki. Wiadomo
Samemu to siê mo¿na nie¼le zapêtliæ, spoks.
W szine to ju¿ jak±¶ praktykê mam, bêdê j± sobie pog³êbiaæ i kolejno wprowadzaæ pozosta³e.
Napisa³e¶:
Dalej "w³a¶ciwe" postrzeganie jako snu-
Rozumiem, ¿e chodzi o dystansowanie siê od silnych emocji, a nie o olewatorskie podej¶cie.
P.S. Sny mia³am dzi¶ bardzo spokoje.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pikarotta dnia Wto 12:52, 26 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Wto 12:29, 26 Lip 2011 |
|
|
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Tak. Chodzi o dystans do emocji, a nie o olewanie wszystkiego.
Tenzin mówi³ na ten temat trochê na wyk³adach w 2005 roku.
Jest taka opcja, ¿e kto¶ zacznie wykorzystywaæ te praktyki do lekcewa¿enia. Ja tak mia³em przez pewien czas, jednak szybko to rozpozna³em i wyprostowa³em.
Jednak wtedy problem tkwi w jednostce, nie w naukach
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Wto 13:23, 16 Sie 2011 |
|
|
Dreaman01
Do³±czy³: 19 Sie 2013
Posty: 62
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Z±bki P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Witam!
Czy kto¶ z Was mo¿e zapoznawa³ siê ju¿ wcze¶niej z ksi±¿k± "M±dro¶æ Nocy"?
[link widoczny dla zalogowanych]
Mówi ona o tybetañskiej jodze podczas snu.
Dopiero dokona³em jej zakupu przez Internet, ale je¿eli kto¶ j± ju¿ czyta³, jestem bardzo ciekaw opinii
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Wto 9:08, 20 Sie 2013 |
|
|
Dreaman01
Do³±czy³: 19 Sie 2013
Posty: 62
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Z±bki P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Ok, w takim razie ja j± opiszê.
Dosta³em j± co prawda dzisiaj, ale wbrew opisowi sugeruj±cemu, ¿e dziêki "M±dro¶ci Nocy" nauczymy siê medytowaæ... có¿, taka osoba raczej siê zawiedzie.
Jest to zbiór ró¿nych my¶li. Zarówno ludzi z zachodu jak i Azji, na temat czym jest sen w bardzo mocno filozoficznym kontek¶cie, ani¿eli teoretycznym.
Nie powiem jednak ¿e by³y to ¼le wydane pieni±dze. Jak na razie przeczyta³em prawie 10% my¶li. Ksi±¿ka spe³nia swoj± funkcjê, choæ inn±. Inspiruje do zg³êbiania ¶wiata snów jak i dodatkowo motywuje do medytacji we ¶nie.
Jak sam autor poleca we wprowadzeniu, proponuje On przeczytaæ 1 lub 2 strony przed snem. W³a¶nie po to, aby nape³niæ nasz umys³ wol± czystego ¶nienia.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Wto 19:55, 20 Sie 2013 |
|
|
Wiktoria
Do³±czy³: 21 Gru 2016
Posty: 8
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Mys³owice P³eæ: Kobieta
|
|
|
|
| | Witam!
Czy kto¶ z Was mo¿e zapoznawa³ siê ju¿ wcze¶niej z ksi±¿k± "M±dro¶æ Nocy"?
Mówi ona o tybetañskiej jodze podczas snu.
Dopiero dokona³em jej zakupu przez Internet, ale je¿eli kto¶ j± ju¿ czyta³, jestem bardzo ciekaw opinii |
Tak, czyta³am niedawno tê ksi±¿kê.
Trochê hermetyczne s³ownictwo. Nie jest to ³atwa lektura
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiktoria dnia Czw 14:25, 19 Sty 2017, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Wto 16:38, 03 Sty 2017 |
|
|
Andrewek
Senny Podró¿nik
Do³±czy³: 19 Gru 2008
Posty: 1566
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 123 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Gdañsk P³eæ: Mê¿czyzna
|
|
|
|
Te¿ by³em rozczarowany ksi±¿k±, do¶æ niespójny zbiór tekstów. Niektóre fajne. ale lepiej ju¿ kupiæ ksi±¿kê dot. Jogi Snu jako takiej, Wangyala Rinpocze albo Norbu Rinpocze.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Pon 11:57, 28 Sie 2017 |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
|
|